TAKE IT SLOW

from by Former Vandal

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

      $1 USD  or more

     

lyrics

she said, “you walk too fast”
But that’s just how people move
if everything is fleeting
why should i wait on you?
you wanna fix me
just like the doctors do
“Take your pill and just sit still”
and be just like you.

she said, “hey boy, you think you could quit?
just stop fucking around and just sit for a bit.
why you gotta keep moving your hands like this?
Can’t you just find peace in idle movenment?”

well don’t you think I wish i could stop shaking?
but the pills never helped anything.

they all say
“hey kid, you’re burning out.
come on, take it slow
yeah, you’re losing your sight
from the sun in your eyes
don’t you know?
baby, take it slow”

she said, “you talk too fast”
that’s just what people do
my tongue is just a vessel that
my heart bleeds through
well, you wanna fix me
your friends, they hate me too
you want me simple, honey
just like you

she said, “hey boy you think you could quit?
just stop fucking around and just sit for a bit
yeah, it’s getting real old, i’m real sick of your shit
godspeed finding someone who can put up with it”

well don’t you think i wish i could stop shaking?
but your lips never helped anything

“baby, you don’t have to move too fast
it’s all here and you’re gonna miss it.”

credits

from HONEYMOON HAZE, released July 7, 2017

tags

license

all rights reserved

about

Former Vandal Fort Wayne, Indiana

weird kid making weird music.

contact / help

Contact Former Vandal

Streaming and
Download help